Změny na Instagramu? Jen hlupák hned naletí.

Facebook po delší době sáhl na jádro Instagramu. Vlastně – spíš začíná sahat – tohle je totiž jenom začátek změn, které se budou dít. A sluníčkářům – pardon – srdíčkářům, co tu změnu ani nepochopili, se to nelíbí. A mně lezou krkem.

 

O změně v zobrazování jsme si přečetli na blogu Instagramu 15. 3. 2016. Vlastně – četli ho redakce, četli ho vývojáři, a tím to končí. Lidi totiž nečtou zdroje, lidi čtou právě ty redakce, který si data a informace (většinou) upravujou. A tak tu máme krásné pondělní odpoledne, ve kterém má člověk strach otevřít Instagram. Spam, spam, spam. O nějakém „upozorňování na příspěvky“.

Ten kdo vymyslel tenhle obrázek a metodu, jak se „bránit“, by zasloužil smazat účet. Tak třeba prvně – tahle funkce má úplně jinej účel. A co se stane když Instagram začne utrácet desítky tisíc $ dolarů za upozornění? Zruší vám je. Takže o tuhle funkci, pokud všichni zblbnete, přijdem. Za druhé – ta funkce vůbec není potřeba. Proč? Protože celý změny, proti kterejm se tu naše Instagramová „elita“ brání, jsou vlastně PRO NĚ.

Všiml jsem si, že to nejčastějc dělaj blogeři, vlogeři, lidi co mají followers a mají „okolí, které nesmí zklamat“. A přitom právě oni tímhle ukazujou, že o tom nemají přehled a jen následují davy.

IMG_3577

Mimochodem, já sám jsem Instagram při obědě v sídle Facebooku navštívil, o tom a mnohem víc zase v jiném článku.

Tak k jádru věci. Co se změní? Ukažme si to zhruba následovně:

Je 14 hodin v pátek odpoledne a já si projedu celý Instagram. Zavřu ho, vydám se na víkend na chatu a nebudu hledat internet – tudíž mi ani vaše miloučký upozornění nepomůžou. Vrátím se v neděli v podvečer a třeba okolo 18 otevřu svojí drahou aplikaci. Teď co se změní:

Aktuální stav:

Načtou se mi 2 dny příspěvků seřazených od nejnovějšího. Což je krásný, ale 192 příspěvků se mi fakt projíždět nechce, to je na dlouho. Tak projedu prvních 50 do nedělního rána, ve kterých je 15 lidí co mám fakt rád a 30 co sleduju jen tak do nálady. A o den a půl příspěvků jsem přišel – včetně příspěvků od lidí, co mám rád, lajkuju, komentuju, prostě mám s nima interakci. Třeba blogeři. Škoda.

Stav od zítra:

Načtou se mi 2 dny příspěvků (ANO, POŘÁD SE BUDOU NAČÍTAT VŠICHNI, KOHO SLEDUJETE) seřazených podle priorit, které si sami svým chováním určujete + podle času. Takže jako první se mi zobrazí příspěvek třeba ze sobotního rána od někoho, koho sleduju fakt rád, mám s ním interakce, lajky, komentáře. Jako druhý od někoho podobného z „před 10 minutama“ – protože nic jiného nepřidal, není důvod přidat nejprve starší. V prvních položkách budou z obou dnů ti „zajímavější“ lidé z vašeho listu a čím pojedete dál, tím méně zajímavé účty to budu. A když budete chtít někdo až na konec těch 192 příspěvků, bude na konci i ten nejméně zajímavý účet.

 

To není taková hrůza, ne? Ne, není. Je to o vás. A pro vás. Vy tvoříte interakce, vy tvoříte obsah, vy učíte algoritmus jak se na vašem účtu má chovat. Já změnu vítám, nechci po víkendu projíždět profily lidí, co mě zajímají, jestli tam v pátek večer někdo něco dal. Chci to mít hned. A nechci tam mít to co mě baví jen podle nálady a tudíž to moc nelajkuju, ale bylo to daný před minutou.

Tak nebuďte ovečky, povypínejte si zase notifikace pryč, a běžte někam na zahradu, kde sedím třeba zrovna já. Uděláte líp, než když budete brečet, že změna Facebooku vás štve. Neštve. Ona vás mile potěší.

  • FuckWinPhone

    Jasny, a tedcmi jeste prosim porad jak to nasravit na windows phone😂😢

  • Není co nastavovat, změnu v řazení provede Instagram sám postupně všem. 😃

  • Martin Kozák

    Je naivní si myslet, že mi Instagram bude hezky sluníčkově ukazovat právě to, co mě zajímá, čímž ušetřím fůru času procházením zbytečností. Dopadne to úplně stejně, jako na Facebooku – uvidím to, co si FB myslí, že mě zajímá, to, co si někdo zaplatil, abych viděl, dává to Instagramu do rukou nástroj, jak uměle omezovat ty, u kterých se mu to hodí.

  • Samozřejmě, že v tom nadále uvidíme reklamu, propagované příspěvky, placené fotky. Ale nemyslím si, že by se to radikálně změnilo od aktuálního stavu. 🙂

    Nutno podotknout, že třeba Facebook (konkrétně mému) chování rozumí a skutečně ten „odpad“ vyloučil a to zajímavý mi ukazuje. Ale taky do toho reklamy netahám, ty tam budou ve všech případech řazení.

  • Martin Kozák

    Jelikož nevím, co všechno mi FB neukáže, tak je problém zjistit, jestli mi opravdu ukazuje to zajímavé. Kdyby mu opravdu záleželo na uživatelích, tak jim dá nástroje, jak si odběry prioritizovat vlastnoručně. Ale na tom by se asi hůř vydělávalo.

  • Pořád je možnost si to na Facebooku zapnou „podle nejnovějších“ (což používám, pokud jsem na něm častěji) – a to svým způsobem je „prioritizace ručně“.
    Tak jako tak – jasně – pořád je to služba „zadarmo“, která má peníze z reklam. Někde je ukázat musí.